تحقیق کاهش اضطراب دانش آموزان به درس ریاضی
نوشته شده توسط : نازلی

تحقیق کاهش اضطراب دانش آموزان به درس ریاضی

تحقیق کاهش اضطراب دانش آموزان به درس ریاضی

فهرست مطالب
 
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود
تعریف کلید واژه ها
گردآوری اطلاعات شواهد1
مطالعات تحقیقات گذشته
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها
یافته های علمی
انتخاب راه جدید موقتی
اجرای راه حل و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات شواهد2
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
پیشنهادات
منابع
 
چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی  مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه : اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه سوم راهنمایی 
 
مقدمه:
اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر، مورد توجه خاص معلمین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.
 ضمن این که موجب می شود معلمین در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب کودکان و نوجوانان به چشم می خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و ... است.
 


 





:: برچسب‌ها: کاهش اضطراب دانش آموزان به درس ریاضی , اقدام پژوهی درس ریاضی , دانلود اقدام پژوهی اماده , مقاله کاهش اضطراب دانش آموزان به درس ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: